Sabtu, 4 September 2010

Aku anti-black metal (AK 47)

Sudah lama aku meminati lagu-lagu heavy metal seperti SlipKnot dan System of a Down. Dengan lagu besi berat seperti apa yang Tun jelaskan, pendengar dapat merasai keenakan menghayun kepala dan juga menikmati suara mereka yg macam kerbau disula. Bila aku dengar je SlipKnot tu mmg automatik kepala hayun mcm kena rasuk. Kalau dh masuk tandas tu, mmg menjerit aku kuat2 sampai terbatuk dan terkentut. Bunyi guitar lagu heavy metal mmg merdu dan membuatkan pendengar membuka Youtube dan search "(band-song) Bass/Guitar cover."

Aku start dengar Heavy Metal masa form 1. Bila naik je form 2, kawan aku Lee ceritakan aku pasal satu lagi besi , iaitu besi hitam/gelap. Terkejut beghuk aku kt Lee tu.

"WasDeHell men! Ada metal lg selain heavy metal. Apa plak Black Metal tu? Aku nk try dgr"

"Apala ko Krayon. Black Metal pon xtau. Ok aku kasi satu lagu Black Metal ,Cradle of filth - Her Ghost in the fog"

"Ok thanks you Lee."


Sepanjang perjalanan hendak ke rumah, aku terfikir-fikirkan apa benda tu Black Metal. Dengan cukup confident aku terbayangkan Black Metal seperti ini


"Mesti seronok lagu Black Metal ni" kata hati aku. Sampai je rumah, mandi dulu. Pastu langkah 10 kaki ke Al-kombiuter(bahasa inggeris PC) . Pastu search kt Youtube lagu yg Lee kasi td.

-2 minit kemudian-


WasDeHell! X sama pon mcm aku bayangkan. Heavy metal lg best. Black Metal ni apa kejadah dia sebut. Suara mcm desperate nk terberak tp xde lubang bontot. Memalukan kaum mamlia je. Dahlah xpaham apa dia sebut. Kalau mcm System of a Down tu aku boleh paham la mcm lagu Chop Suey dia " HICK UP! GRANDMA SHOULD PUT A LITTLE MAKE UP! KAMBING MAKAN SAYUR ATAS ATAP! YOU WANT IT TOO! EAT AND EAT AND NEVER GIVE UP! YOU WANT IT TOO!" Namapak x? boleh paham en? Ini Black Metal jerit xntah apa2 pastu jeling lidah tiba2. Pstu kalau dh rambut panjang mmg libas mcm buat roti canai.  Bila buat video musik mesti pakai celak. Bajet emo je. Sbb itulah aku anti-black metal.

P.S Lagu2 metal ni sbnrnya x elok pon. Amalkan Al-quran selebih-lebihnya dan berusaha memahami maksudnya supaya Al-Quran tidak mendoakan kelaknatan Allah terhadap kita.(ceh, bajet alim. xpe, dapat menyampaikan ilmu sedikit)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan